T.I. و 50 Cent دوتا از رپرهای درجه یک، 3 روز پیش (16 May) طی یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی که به دنبال معرفی نامزد‌های مراسم 2007 BET Awards انجام شد، نظرشان را در مورد بحث جنجال برانگیز کلمات نامناسب و زشت موسیقی hip-hop بیان‌کردند. گروهی از رهبران اجتماعی بردرخواست خود، مبنی بر سانسور و حذف کلماتی چون "b*tch،" "ho" و "N-word" از آلبوم‌های hip-hop که در آینده منتشر می‌شوند، پافشاری کردند.

50 Cent گفت: "اینکه یه همچین چیزی داره اتفاق می‌افته، واقعا برای من مصیبت و فاجعه بحساب نمیاد. در یک لحظه فکر می‌کنم بسیاری از مردم فراموش کردند که کشور ما در جنگه. آن‌ها روی استفاده از محتوی موسیقی‌هایی چون hip-hop انگشت می‌گذارند و می‌گویند در بعضی سطوح این‌ موسیقی‌ ممکنه روی خشونت و جنایات تاثیر بگذاره، در صورتی که به فیلم‌هایی که در حال حاضر منتشر شده‌اند و همان محتوی را دارند توجهی نمی‌کنند. شخصا به این باور دارم که حمله به یک شخص در هر سطحی آسانتر از حمله به یک شرکت و اجتماعی از افراد است. آن‌ها به دنبال هنرمندان hip-hop ای می‌گردند که در مقابل کمپانی‌هایی چون Paramount و یا Columbia Pictures جبهه گرفته‌اند."

خبرنگاری منتشر کرد که وقتی 50 Cent در حال تبلیغ آلبوم جدیدش "Curtis،" طی یک مراسم بوده، از او در این مورد سوال کرده ولی او این سوال رو به روشنی جواب نداده: "فکر می‌کنی این محدودیت‌ها مبنی بر عدم استفاده از این کلمات در برنامه‌ی تو مشکلی بوجود میاره؟"

50 Cent گفت: "موسیقی یک آینه است و هیپ-هاپ بازتاب و انعکاسی از محیطی است که ما در آن رشد کردیم و بزرگ شدیم، واقعیت‌های تلخ و ناگوار. اگر من به شما بگویم که پرچم آمریکا رو بکشی و رنگ کنی بدون این‌که از رنگ قرمز استفاده کنی آنوقت دچار مشکل می‌شی. من مطمئنم که آمریکایی‌های محافظه‌کار برای اینکه با این نوع از موسیقی نمی‌تونن رابطه داشته باشن سعی می‌کنن اون رو محدود کنند چون شیوه‌ی زندگی آن‌ها فرق می‌کنه، آن‌ها در یک محیط دیگری بزرگ شده‌اند و با این واقعیت‌ها آشنا نیستند.

T.I. هم نظرش رو گفت: "چیزهایی که 50 Cent سعی می‌کنه در قالب کلمات بیان کنه بدون این‌که کنترلش رو از دست بده، دقیقا همون‌چیزی هست که در خونه اتفاق می‌افته. من پدر 5 فرزندم و بچه‌هام BET رو تماشا می‌کنند، اونا هر نوع موزیک ویدئویی رو تماشا می‌کنند، فیلم می‌بینند، موسیقی گوش میدن و کسانی چون 50 Cent و Lil' Wayne یا هر کس دیگری که نام ببرید رو دوست دارن. ولی وقتی بچه‌هام به این موزیک ویدئو‌ها نگاه می‌کنن یا به این موسیقی‌ها گوش می‌دن، من نگران این نیستم که چقدر روی آن‌ها تاثیر گذاره. اونا می‌دونن که طرفشون 50 Cent نیست، بلکه می‌دونن با من سروکار دارن"

حضار کف‌زدند، سپس T.I. به صحبتش ادامه داد: "به جای این‌که خودمون رو مسئول تربیت بچه‌هامون بدونیم، ستارگان هیپ-هاپ رو مقصر می‌دونیم. بجای این‌که مقابل آینه بایستند و خودشون رو سرزنش کنن، هیپ-هاپ رو سرزنش می‌کنند. شما وقتی از خواب بلند می‌شید و می‌بینید پسرتون بلیزی پوشیده که تاحالا تنش ندیده بودین و تشخیص می‌دین که این می‌تونه شروع چیزی باشه، چرا اون رو نگه‌نمی‌دارین و در موردش باهاش صحبت نمی‌کنین؟ ازش بپرسین این بلیز رو از کجا آورده، اگر شما این کار رو نکنین این مسله می‌تونه به یه مشکل بزرگ و بزرگتر تبدیل بشه"

"چیزهایی که گفتم برمی‌گرده به نوع زندگی‌ای که خودم بهش عادت کردم. ممکنه بعضی از شما انقدر خوش‌شانس بوده باشین که با این واقعیت‌های تلخ مواجه نشده باشین و این زندگی‌ها رو تجربه نکرده باشین. خیلی از شماها حتی نمی‌تونین درک کنین چه چیزی بدتر از این می‌تونه باشه که مجبور به فروش موادمخدر بشین یا این‌که برای 3 روز بعدتون چیزی برای خوردن نداشته باشین. حتی خیلی از شماها نمی‌دونین این طرز زندگی چطوری و به چه طریقه. می‌دونم که کلماتی چون "b*tch،" "ho" و "N-word" زیر حمله قرار گرفتند، اما نمی‌دونم شما می‌دونین یا نه، امروزه در آمریکا افراد هرزه هم زندگی می‌کنند. پس مادامی که این حقیقت وجود داره، Rapper ها حق دارن در موردش صحبت کنن."

Labels:


Balatarin