May 12, 2007

اعضای Pink Floyd در مراسم بزرگداشت Syd Barrett بروی صحنه رفتند.


اعضای ‌زنده‌ی Pink Floyd دو شب پیش (May 10) برای بزرگداشت پایه‌گذار گروه یعنی Roger "Syd" Barrett کنسرتی اجرا کردند. Guitarist David (گیتاریست)، Roger Waters (بیسیست)، Nick Mason (درامر) و Rick Wright (کیبوردیست) همه و همه در مراسم "Syd Barrett -- Madcap's Last Laugh"، که در لندن، خیابان Barbican برگزار شد بروی صحنه ظاهر شدند.

ولی Gilmour و Waters هنوز هم با هم مشکل دارند و آشتی نکرده‌اند. آن‌ها هر کدام جداگانه بروی صحنه رفتند، BBC گزارش داده که این دو نفر حتی برای گرفتن عکس کنار هم نایستادند.

Gilmour، Mason و Wright آهنگ "Arnold Layne،" یکی از اولین hit های گروه رو که یکی از شناخته‌شده‌ترین کارهای Barrett هم هست رو اجرا کردند. Water هم "Flickering Flame"، یکی از کارهای خودش رو تنهایی اجرا کرد.

این کنسرت بخاطر بزرگداشت Barrett اجرا شد، کسی که در سن 60 سالگی بر اثر عوارض دیابت در تاریخ July 7, 2006 درگذشت. این هنرمند پس از آن‌که بعلت وخیم‌شدن سلامت روانی از گروه بیرون ‌رانده‌شد، 30 سال از عمرش رو به گوشه‌نشینی و انزوا Cambridge، England سپری کرد.

دیگر هنرمندانی که آن شب به روی صحنه رفتند Damon Albarn خواننده‌ی گروه‌های Blur و Gorillaz، همچنین Chrissie Hynde از گروه the Pretenders و Robyn Hitchcock خواننده‌ي گروه Soft Boys بودند.

در بخش پایانی، تمامی این هنرمندان آهنگ توهم‌آور "Bike،" یکی از شناخته‌شده‌ترین قطعات هنری Barrett رو اجرا کردند، اگرچه Waters به آن‌ها ملحق نشد. "Bike" یکی از آهنک‌های اولین آلبوم Pink Floyd بنام "The Piper at the Gates of Dawn" هست که در سال 1967 منتشر شد.

Labels:


Balatarin