Maxïmo Park اسم گروه پنج نفره‌ی انگلیسی اهل نیوکاسل هست که اعضای آن عبارتند از:
  • Paul Smith (خواننده)
  • Duncan Lloyd (گیتاریست)
  • Archie Tiku (بیسیست)
  • Lukas Wooller (کیبوردیست)
  • Tom English (درامر)
Maxïmo Park مثل دوست و گروه همپایشان the Futureheads دارای آهنگ‌های جذاب و بیاد‌ماندنی و ریتم‌های سریع و پرهیجان هستند که از سبک post-punk و گروه‌های افسانه‌ای نسل جدید مثل the Jam، XTC، Wire و the Smiths تاثیر گرفته‌اند. این گروه در سال 2004 اولین کار خود را بنام The Coast Is Always Changing/The Night I Lost My Head به تعداد محدودی منتشر کردند. این آلبوم توجه کمپانی Wrap Records رو به خود جلب کرد و باعث شد این کمپانی با گروه قرارداد امضا کند که به دنبال آن دومین آهنگ گروه Apply Some Pressure در اوایل سال 2005 منتشر شد. و در جداول بهترین‌های U.K. در بین 20 آهنگ برتر بود. در همین هنگام Wrap Records یک EP بنام Apply Some Pressure در آمریکا منتشر کرد که شامل هر دو آهنگ گروه بود.

Maxïmo Park ضبط اولین آلبوم خود را به تهیه‌کننده‌گی Paul Epworth در زمستان 2005 تمام کرد و به دنبال آن اقدام به برگزاری تورهایی در U.K.، Japan و U.S. کرد و در کنسرت South by Southwest هم حاضر شدند. "Graffiti" آهنگی از اولین آلبوم گروه بنام A Certain Trigger بود که زودتر از خود آلبوم منتشر شد.

در August 2006 گروه از ضبط آلبوم جدید در لندن خبر داد. تهیه‌کننده‌ی این آلبوم Gil Norton هست. در January 22, 2007 گروه اعلام کرد که اسم دومین آلبومشون Our Earthly Pleasures است که در April 2, 2007 منتشر می‌شود. "Our Velocity" اولین آهنگ این آلبوم بود که زودتر از خود آلبوم در March 19, 2007 منتشر شد.

Labels:


Balatarin