گروه Smashing Pumpkins هنرمندی بنام Shepard Fairey رو برای طراحی عکس روی آلبوم "Zeitgeist" انتخاب کردند، آلبومی که بعد از هفت سال خاموشی گروه در July 10 منتشر خواهد شد. در عکس روی جلد این آلبوم رنگ قرمز بر تمامی رنگ‌ها چیره شده و مجسمه‌ی آزادی آمریکا در آن مشاهده می‌شود. سبک نوشته‌ی عنوان روی جلد این آلبوم همان سبکی است که در جلد اولین تک‌آهنگ گروه بنام "I Am One" b/w "Tristessa" [که در سال 1990 منتشر شده بود] بکار رفته بود.

Fairey می‌گه: "فکر می‌کنم مسائلی چون افزایش درجه حرارت زمین که در حال حاظر با آن روبرو هستیم از حساسیت زیادی برخورداره و این یکی از نشانه‌های کوته‌بینی و عدم آینده‌نگری آمریکاست. کنایه‌ی بزرگتری که در این عکس بکار رفته، مجسمه‌ی آزادی آمریکاست، یک تندیس مقدس و مورد احترام، که حاکی از مرگ بسیاری از آرمان‌ها و ایده‌ال‌هایست که این کشور برپایه‌ی آن بوجود آمده. حقوق و آزادی‌های اجتماعی، آزادی بیان، استقلال و مانند این‌ها بعد از حادثه‌ی 11 سپتامبر روز به روز در حال کاهش یافتنه. خورشیدی که در این تصویر بکار رفته هم می‌شه گفت درحال غروب‌کردنه و یا در حال طلوع کردن، این ابهام نشان‌دهنده‌ی آن است که هنوز امیدی وجود داره، برای زنده‌کردن آن آرمان‌ها."

Fairey در مورد انتخاب رنگ قرمز میگه: "من از رنگ قرمز خیلی استفاده می‌کنم، قرمز رنگ قوی و قدرتمندی است که توجه مردم رو به خودش جلب می‌کنه. در اینجا یک احتمال دیگه هم اضافه می‌شه که این دریای قرمز می‌تونه دریایی از خون باشه، که این، یک حس شوم رو به این عکس می‌ده.

"Tarantula،" اسم اولین آهنگ از این آلبوم است که قراره در 22 May از رادیو پخش بشه. در حال حاضر قسمتی از این آهنگ رو می‌تونین از AOL Music گوش کنین.

طبق گزارشی که اول هفته‌ی جاری داده شد، Pumpkins در تابستان اقدام به برگزاری کنسرت‌هایی در Asheville، N.C. و San Francisco می‌کند. اولین اجرای رهبر گروه یعنی Billy Corgan هم 22 May در پاریس خواهد بود.

Labels: ,


Balatarin